Loading [MathJax]/jax/output/HTML-CSS/jax.js

نقطه٬ خط٬ ناحیه

هابیل و قابیل با هم یک بازی عجیب می‌کنند. آن‌ها ابتدا n نقطه روی صفحه رسم میکنند و نقطه‌ها را طوری با n خط (نه لزوماً راست) به هم وصل می‌کنند که هیچ دو خط هم‌دیگر را قطع نکنند (مگر در سرهایشان) و یک دور به وجود آید که از همه‌ی نقاط دقیقاً یک‌ بار عبور کند. شکل رو‌به‌رو مثالی را برای n=۱۰ نشان می‌دهد.

هابیل بازی را شروع می‌کند. هر بازی‌کن در نوبت خودش باید یکی از دو حرکت زیر را انجام دهد:

شکل مقابل حرکت‌هایی قابل‌قبول را برای صحنه‌ای از بازی نشان می‌دهد.

کسی که نتواند حرکتی انجام دهد بازنده‌ی بازی است.

برای چه nهایی٬ قابیل می‌تواند طوری بازی کند که حتماً برنده‌ی بازی شود؟ ادعای خود را اثبات کنید.