یک صفحه شطرنج (8×8) را در نظر بگیرید. یک مهره در خانهی سمت چپ و پایین این صفحه قرار دارد. این خانه را «خانهی شروع» مینامیم و با مختصات (1,1) نمایش میدهیم. مهرهی فوق را، در هر بار حرکت، فقط میتوان یا یک خانه به سمت راست و یا یک خانه به سمت بالا حرکت داد. برنامهای بنویسید که کلیهی مسیرهای ممکن برای رسیدن این مهره از خانهی شروع به خانهای با مختصات (i,j) را تولید کند. هر مسیر با دنبالهای از R و U مشخص میشود که در آن هر حرکت به سمت راست با R و هر حرکت به سمت بالا با U نشان داده میشود.
مثال: در شکل زیر یک مسیر از خانهی شروع به خانهی (3,4) رسم شده است که به صورت دنبالهی «RUURU» نشان داده میشود.