در neverland محدودههای کوهستانی بسیاری وجود دارد. هر محدوده کوهستانی شامل تعدادی دره و قله است. شیب بین دو قله و درهی متوالی همواره 1 و یا -1 است و ارتفاع درهها و قلهها عدد صحیح است. یک توپ بولینگ در قسمتی از یک محدودهی کوهستانی که شامل n دره و n-1 قله است، در حال چرخش است. توپ همواره در تماس با سطح کوهستان خواهد بود و پرش نخواهد داشت. قبل از اولین دره و بعد از آخرین دره ارتفاع کوهستان به قدری زیاد است که توپ نمیتواند از محدودهی کوهستان خارج شود. در زمان t_{0} توپ در دره شماره s واقع است و جهت آن به سمت بالا-راست و دارای انرژی جنبشی اولیه k_{0} است. شکل زیر یک محدوده کوهستانی با 4 دره و 3 قله را نشان میدهد، توپ در دومین دره است.(شمارش از چپ به راست است.)
بر طبق روابط فیزیک میدانیم در زمان توپ دارای انرژی پتانسیل گرانشی p_{t} = mgh و انرژی جنبشی k_t=(1/2)mv^2 است که m جرم توپ و ثابت گرانش زمین g (برابر با 10 ) است. h و v به ترتیب ارتفاع و سرعت توپ در زمان t هستند. با تبدیل انرژی پتانسیل به جنبشی و بالعکس مجموع انرژی توپ p_{t}+ k_{t} در طول حرکاتش ثابت است مگر اینکه توپ در دره بیافتد. در دره i ام، c_i واحد از انرژی جنبشی به هدر میرود (به خاطر اصطکاک) و یا در صورتی که انرژی جنبشی آن از c_i کمتر باشد، متوقف خواهد شد. (در بقیه مسیر اصطکاک وجود ندارد.) توجه کنید که توپ c_s واحد از انرژیاش را در هنگام ترک اولین دره در زمان از دست داده است. قطر توپ را 0 فرض کنید و جرم آن را 1 در نظر بگیرید. وظیفه شما پیدا کردن دره و یا قلهای است که توپ متوقف خواهد شد.
برای هر سناریو در یک خط جداگانه براساس اینکه توپ در دره valley و یا قله summit متوقف میشود یکی از دو حالت زیر باید چاپ شود.