المپدیا

دانش‌نامه‌ی المپیاد کامپیوتر ایران

ابزار کاربر

ابزار سایت


سوالات المپیاد:دوره ی تابستان:دوره ی ۱۷:عملی:سوال ۹

ترتیب‌دهی

دارا دانش‌آموز خوب و با ادبی است‎!‎ تکلیف ریاضی دیشب دارا مربوط به مقایسه‌ی اعداد و آشنایی با عملگرهای ‎«$<$»‎ و ‎«$>$»‎ بود. در برگه‌ی پرسش‌نامه، جایگشتی از اعداد ‎$1$‎ تا ‎$n$‎ را در یک خط داده بودند تا بین هر دو عدد متوالی، علامت مناسب (‎$<$‎ یا ‎$>$) را بنویسد.

دارا جواب‌های درست را (که شامل ‎$n-1$‎ علامتِ ‎$<$‎ و ‎$>$‎‎ بود) در برگه‌ی پاسخ‌نامه نوشت و تنها این برگه را با خود به مدرسه آورد. آقا معلّم با دیدن پاسخ‌نامه‌ی دارا گفت که بررسی درستی پاسخ‌های دارا به این شکل سخت است و عددهای پرسش‌نامه را هم بین علامت‌ها بنویسد‎. دارا به پرسش‌نامه و اعداد آن دست‌رسی ندارد ولی با روند تصحیح آقا معلم خوب آشنا است. او می‌داند آقا معلم تنها درستی رابطه‌ها و ظاهر کلی عددها‎ (این که عددها جایگشتی از اعداد ‎$1$‎ تا ‎$n$‎‎ هستند) را نگاه می‌کند ولی اعداد پاسخ‌نامه را با جایگشت پرسش‌نامه تطبیق نمی‌دهد.

پس کافی است دارا یک جایگشت (بالطبع بدون اعداد تکراری) از اعداد ‎$1$‎ تا ‎$n$‎ را بین ‎$n-1$‎ علامتِ پاسخ‌نامه (و قبل از اوّلین و بعد از آخرین علامت) طوری بنویسد که تمامی رابطه‌های ‎«$<$»‎ و ‎«$>$»‎ برقرار بماند. از تکلیف‌های دارا مشخص است که برای پیدا کردن این جایگشت نیاز به کمک دارد.

برنامه‌ای بنویسید که جایگشت مورد نیاز دارا را برای او پیدا کند.

ورودی

  • ‎‎در سطر اول ورودی، تنها عدد صحیح ‎$n$‎ قرار دارد.
  • ‎در سطر دوم ورودی، ‎$n-1$‎ تا کارکترِ ‎$<$‎ یا ‎$>$‎ بدون فاصله از هم نوشته شده است.
  • $2 \le n\leq 100,000$‎.
  • ‎ در صورتی که مسئله چند جواب داشته باشد، شما هرکدام را که دلتان خواست می‌توانید بنویسید.

خروجی

در تنها سطر خروجی، ‎$n$‎ عدد با یک فاصله از هم بنویسید که جایگشتی از اعداد ‎$1$‎ تا ‎$n$‎ است و دارای شرایط گفته‌شده در مسئله باشد.

محدودیت‌ها

  • محدودیت زمان: ۴ ثانیه
  • محدودیت حافظه: ۲۵۶ مگابایت

ورودی و خروجی نمونه

ورودی نمونه خروجی نمونه
6‎
>«><
‎2 1 3 6 4 5

ابزار صفحه