بازی دو نفره «یالها در گراف» به این صورت است:
گراف G با n راس 1,2,…,n و بدون یال را در نظر بگیرید. دو بازیکن به ترتیب یکی بعد از دیگری بازی میکنند( یک بازیکن در نوبتهای زوج و دیگری در نوبتهای فرد) در نوبت i ام بازیکنی که نوبتش است باید یالی از گراف را وصل کند که اختلاف اعداد دو سر آن یال دقیقا n−i باشد و با یالهای قبلی کشیده شده در نوبتهای قبل دوری در G تشکیل ندهد. بازیکنی که نتواند در نوبتش یالی بکشد بازنده است.
الگوریتمی چند جملهای بر حسب n پیدا کنید که با گرفتن n، برندهی بازی را پیدا کند و به جای او بازی کند.
پاسخ